Audioteka.pl

Audioteka.pl to jedno z ciekawszych przedsięwzięć z kategorii start-up, czyli innowacyjnych pomysłów i rozwiązań mających na celu wypracowanie najskuteczniejszego modelu biznesowego dla danej firmy.

Początki tego serwisu sięgają końca 2008 roku, kiedy to rynek audio książek zdominowany był przez te nagrane na płytach CD. Zdominowany to właściwie nieodpowiednie słowo, ponieważ płyty kompaktowe nie miały w tamtym czasie żadnego konkurenta i stanowiły 100% rynku audiobooków. Gdyby nie upartość i pasja założycieli serwisu, być może audioteka nigdy by nie powstała, a te proporcje pozostały by niezachwiane. W tamtym czasie audiobooki mylone były jeszcze z ebookami, dlatego nowy pomysł na serwis dystrybuujący audiobooki w formatach do pobrania i odczytywania na osobistych komputerach, podręcznych odtwarzaczach czy w samochodzie nie został przyjęty z entuzjazmem.

Dopiero po powodzeniu pierwszej produkcji audioteki zaczęto patrzeć przychylniej na tego rodzaju produkt. Z pewnością do sukcesu strony przyczynił się dobry czas w jakim firma wchodziła na rynek, będąc jedną z pierwszych tego typu.audioteka

Jednak największy przełomem było wprowadzenie możliwości korzystania z aplikacji mobilnych. Wtedy bowiem nastąpił ogromny wzrost sprzedaży audio książek. Możliwość korzystania z serwisu za pomocą podręcznych urządzeń zdobył taką sławę ze względu na wygodę jego stosowania. Zniknęła potrzeba ściągania plików, konieczność ich rozpakowywania i przegrywania na konkretne sprzęty. Odtąd przeglądanie, kupowanie i słuchanie było o wiele szybsze i łatwiejsze.

Dodatkowo na atrakcyjność serwisu wpływa stałe aktualizowanie sprzedawanych pozycji, w tym oczywiście z uwzględnieniem tych najbardziej poczytnych. Przykładem może być czytana wersja hitu książkowego i telewizyjnego – „Gry o Tron”. Aż 60-u aktorów brało udział w nagraniach tej powieści. Dodatkowo należało zadbać o każdy dźwiękowy szczegół, aby odzwierciedlił słuchaczowi wydarzenia niczym w rzeczywistości. Dźwięki oddające efekt wbijanego w ciało noża, dobra kampania marketingowa i setki tysięcy złotych gotówki okazało się strzałem w dziesiątkę.

Serwis jest ponadto kompilacją dziedzin takich jak nowe technologie, sztuka i kultura. To otwiera drzwi do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, co oczywiście przekłada się na konkretne wyniki przedsiębiorstwa.

Czytanie książek powoli znów staje się modne, jednak czasem ciężko jest znaleźć czas aby poświęcić sie lekturze. Audiobook w słuchawkach czy samochodowym radiu jest więc idealnym rozwiązaniem tej sytuacji.

Dodaj komentarz