Pracownicy coraz częściej sprawdzają w sieci opinie o pracodawcach

rekrutacja do firmy

robuart/bigstockphoto.com

Szukasz nowego pracownika? Planujesz rekrutację? Sprawdź co piszą o Twojej firmie w sieci: coraz więcej osób jeszcze przed wysłaniem CV czy przyjściem na rozmowę kwalifikacyjną sprawdza, co o pracodawcy mówią w internecie byli pracownicy.

Portal pracy GoWork.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników (udział wzięło 2080 osób) szczegółowe badania, na podstawie których okazało się, że bardziej istotne dla osób szukających pracy są nie np. pytania, jakie zadaje się w danej firmie na rozmowach kwalifikacyjnych, ale… opinie krążące w sieci o pracodawcy. Złe rekomendacje internautów mogą sprawić, że nie tylko nie wybierzemy się do danej firmy na rozmowę, ale nawet nie wyślemy CV, chociaż sama oferta pracy wydaje nam się atrakcyjna i przy tym idealnie dopasowana do naszych umiejętności i wykształcenia.

Kandydaci poszukujący pracy czytając w internecie opinie o potencjalnym pracodawcy sprawdzają: czy warunki pracy w firmie są dobrze oceniane przez innych, oraz na jaką pensję można liczyć i czy rzeczywiście wypłacana jest terminowo i zgodnie z umową. Wg badania GoWork, aż 33,7 % ankietowanych sprawdza takie informacje jeszcze przed podjęciem decyzji o wzięciu udziału w rekrutacji. Na forach internetowych i portalach społecznościowych szukają opinii o „przyszłym szefie” zarówno wśród byłych pracowników, jak i tych obecnych (co w dobie możliwości Facebooka udostępniającego informację o tym kto w danej firmie pracuje, nie jest wcale skomplikowane). Portale umożliwiają również sprawdzenie informacji o aktualnej wysokości wynagrodzenia w danej firmie, a takich danych poszukuje aż 27,8% respondentów GoWork. Dopiero za tymi informacjami wśród wyników poszukiwań dot. tego, co interesuje kandydatów przed wybraniem się na rozmową kwalifikacyjną, uplasowało się z wynikiem 21,5 procent sprawdzenie ogólnych informacji o firmie oraz jej dbałość o jakoś oferowanych produktów.

Jedynie 6% respondentów powiedziało, że najważniejszą dla nich informacją jest to, czy w danej firmie będą mieli możliwość rozwoju kariery, szkoleń, i awansu. Również tylko 4 % było zainteresowanych tym, jakie pytania kwalifikacyjne mogą paść na rozmowie.

Dodaj komentarz