Internetowe trendy 2015: w jakich niszach warto prowadzić firmę?

informatyk

kirainet, flickr.com

Firm działających on-line bezustannie przybywa, ale nie wszystkie są w stanie utrzymać się na rynku. Dlatego też zanim zdecydujemy się na nowy biznes, warto sprawdzić, które nisze nie zostały jeszcze wypełnione.

Chcąc założyć firmę działającą w sieci, warto znaleźć niszę, która daje jeszcze miejsce na dynamiczny rozwój i zadowalające przychody. Według specjalistów, takich branż jest co najmniej kilka.

Jedną z nich ma być rynek aplikacji kierowanych do dzieci. Najmłodsi użytkownicy gadżetów elektronicznych mają już swoje potrzeby, a ich opiekunowie oczekują, że zostaną one zaspokojone. Analitycy badający rynek e-commerce w Unii Europejskiej są przekonani, że sprzedawać będą się zarówno apki edukacyjne, jak i te typowo rozrywkowe. Pierwsze z nich mają pomagać w rozwoju dziecka, a drugie mają wypełniać jego wolny czas, gdy rodzice zajęci są czymś innym. Eksperci dodają przy tym, że już ok. 1,8 mln polskich internautów to dzieci w wieku 7-12 lat. Większość z nich gra na komputerze lub smartfonie, a to znaczy, że ciekawe, rozwijające gry mogą kształtować umysł najmłodszych.

Furorę robią również aplikacje medyczne. Największą popularność zyskały w Stanach Zjednoczonych, lecz również w Polsce korzysta z nich coraz więcej osób. Możliwości jest tu naprawdę wiele. Pojawiają się pomysły monitorowania kondycji użytkownika, układających codzienną, zdrową dietę, jak i tych pomagających w skontaktowaniu się z lekarzem oraz przypominających o umówionych wizytach czy regularnych badaniach. Mowa tu również o tych apkach, które umożliwiają zdalne konsultacje ze specjalistami.

Specjaliści z rynku IT zaznaczają jednak, że poza aplikacjami dla pacjentów, brakuje również apek dla samych lekarzy. W USA tylko 10% medyków korzysta z elektronicznego dostępu do danych dotyczących stanu zdrowia pacjenta. Według ekspertów, to wina braku odpowiednio przygotowanych aplikacji. Brakuje np. takich, które pozwalają na sprawne umawianie i sprawdzanie terminów wizyt lub tych, które dają szybki, łatwy dostęp do historii chorób pacjenta, jego leczenia i przepisanych wcześniej leków. Mówi się też o potrzebie stworzenia platformy crowdfundingowej wspierającej branżę medyczną.

Choć to tylko kilka pomysłów, koncepcji jest dużo więcej, a badający rynek IT pewni są jednego – w najbliższym czasie sprzedawać będzie się wszystko, co ułatwia i przyspiesza wykonywanie codziennych czynności. Elektroniczne zamawianie kawy czy zdalne umawianie fachowców na konkretne godziny to coś, na czym chętnie zaoszczędzimy czas, jeśli tylko otrzymamy odpowiednią aplikację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *