Internetowe trendy 2015: w jakich niszach warto prowadzić firmę?

informatyk

kirainet, flickr.com

Firm działających on-line bezustannie przybywa, ale nie wszystkie są w stanie utrzymać się na rynku. Dlatego też zanim zdecydujemy się na nowy biznes, warto sprawdzić, które nisze nie zostały jeszcze wypełnione.

Chcąc założyć firmę działającą w sieci, warto znaleźć niszę, która daje jeszcze miejsce na dynamiczny rozwój i zadowalające przychody. Według specjalistów, takich branż jest co najmniej kilka.

Jedną z nich ma być rynek aplikacji kierowanych do dzieci. Najmłodsi użytkownicy gadżetów elektronicznych mają już swoje potrzeby, a ich opiekunowie oczekują, że zostaną one zaspokojone. Analitycy badający rynek e-commerce w Unii Europejskiej są przekonani, że sprzedawać będą się zarówno apki edukacyjne, jak i te typowo rozrywkowe. Pierwsze z nich mają pomagać w rozwoju dziecka, a drugie mają wypełniać jego wolny czas, gdy rodzice zajęci są czymś innym. Eksperci dodają przy tym, że już ok. 1,8 mln polskich internautów to dzieci w wieku 7-12 lat. Większość z nich gra na komputerze lub smartfonie, a to znaczy, że ciekawe, rozwijające gry mogą kształtować umysł najmłodszych.

Furorę robią również aplikacje medyczne. Największą popularność zyskały w Stanach Zjednoczonych, lecz również w Polsce korzysta z nich coraz więcej osób. Możliwości jest tu naprawdę wiele. Pojawiają się pomysły monitorowania kondycji użytkownika, układających codzienną, zdrową dietę, jak i tych pomagających w skontaktowaniu się z lekarzem oraz przypominających o umówionych wizytach czy regularnych badaniach. Mowa tu również o tych apkach, które umożliwiają zdalne konsultacje ze specjalistami.

Specjaliści z rynku IT zaznaczają jednak, że poza aplikacjami dla pacjentów, brakuje również apek dla samych lekarzy. W USA tylko 10% medyków korzysta z elektronicznego dostępu do danych dotyczących stanu zdrowia pacjenta. Według ekspertów, to wina braku odpowiednio przygotowanych aplikacji. Brakuje np. takich, które pozwalają na sprawne umawianie i sprawdzanie terminów wizyt lub tych, które dają szybki, łatwy dostęp do historii chorób pacjenta, jego leczenia i przepisanych wcześniej leków. Mówi się też o potrzebie stworzenia platformy crowdfundingowej wspierającej branżę medyczną.

Choć to tylko kilka pomysłów, koncepcji jest dużo więcej, a badający rynek IT pewni są jednego – w najbliższym czasie sprzedawać będzie się wszystko, co ułatwia i przyspiesza wykonywanie codziennych czynności. Elektroniczne zamawianie kawy czy zdalne umawianie fachowców na konkretne godziny to coś, na czym chętnie zaoszczędzimy czas, jeśli tylko otrzymamy odpowiednią aplikację.

Dodaj komentarz